Dānijas valdība vēlas, lai plānotais tilts pār Kategata jūru starp Orhūsu un Kopenhāgenu ved vilcienus, kā arī automašīnas, divkāršojot izmaksas līdz pat 136 miljardiem Dānijas kronu.
Valsts transporta ministrija svētdien publicēja sākotnējo tilta priekšizpēti un apstiprināja, ka ir nolēmusi turpināt projektu.
Transporta ministrs Engelbrehts sacīja, ka “no klimata viedokļa tiltam ir jēga!” Tā ministrs paziņoja presei.
Iepriekšējos pētījumos tika aprēķināts, ka tilts varētu maksāt no 58 līdz 136 miljardiem Dānijas kronu, atkarīgs no tā, vai tas pārvadā vilcienus vai nē. Priekšizpēte ziņos par saviem galīgajiem secinājumiem 2021. gadā.
Savienojumu, iespējams, veidos divi atsevišķi tilti, viens 18,3 km savienojums, starp “Hou”, uz dienvidiem no «Orhūsas» un «Samses» salu, bet otrs savienojums savieno “Samso” salu ar “Røsnæs”.
Bet izmeklēšanas ietvaros tiek apskatīts arī garākais vienotais tilts, kas savieno «Sjællands Odde» pussalu Jaunzēlandē ar Djurslandu, uz ziemeļiem no Orhūsas.
Priekšlikums ir izraisījis dabas aizsardzības atbalstītāju iebildumus, kuri apgalvo, ka automaģistrāles izbūvēšana, kas savienotu ar tiltu Rønæs pussalā, iznīcinātu lielu daļu no dabas teritorijas.
Šāda tilta izbūve varētu saīsināt ierasto braukšanas laiku par 58 minūtēm, kas šajā ceļā būtu būtiskas izmaiņas. Šādam projektam kopumā esot liels potenciāls. Augustā ir jāprezentē jaunie plāni un ja tie tiks apstiprināti tad tilts varētu būt uzbūvēts līdz 2030. gadam.