Wizz Air atklās maršrutu no Billundas uz Rīgu

0

Jauns maršruts uz Billundu un vēl četriem ziemeļvalstu galamērķiem ir Wizz Air rezultāts, novietojot divus Airbus A320 lidmašīnās Rīgā.

Ungārijas zemo cenu aviosabiedrība Wizz Air piektdien paziņoja, ka no oktobra vidus tai atkal būs divas bāzes lidmašīnas Starptautiskajā lidostā Rīga.

Tādējādi uzņēmums ir mainījis lēmumu no februāra atsaukt vienu no lidmašīnām no bāzes Latvijas galvaspilsētā. Tajā laikā maršruti uz Bergenu, Reikjavīku-Keflaviku, Barselonu un Telavivu pazuda, bet pirmie divi galamērķi atgriežas, kad otrā bāzes lidmašīna atkal ieņems vietu Rīgas lidostā.

Turklāt ir vieta arī jauniem maršrutiem, kuru galamērķi ir Bilunda, Stokholma-Skavsta, Trondheima, Hamburga un Birmingema. Tādējādi nākotnē no Rīgas tiks apkalpoti seši ziemeļvalstu galamērķi, jo Wizz Air jau lido uz Sandefjord Torp netālu no Oslo.

Palielināta konkurence
Maršruts no Billundas uz Rīgu notiks divas reizes nedēļā, pirmdienās un piektdienās, kas būs ideāli piemērots ilgstošām nedēļas nogalēm Latvijas galvaspilsētā.

Ir lidojumi plkst 11.40 no Rīgas pēc vietējā laika un ar ierašanos plkst. 12.25 Billundā. Pēc tam lidmašīna tiek apgriezta 30 minūtēs un atgriežas plkst 12.55 virzienā uz Rīgu, kur tā nolaižas plkst. 15.35. Tieši pazīstamās 180 sēdvietu Airbus A320 lidmašīnas ved Dānijas ceļotājus turp un atpakaļ.

AirBaltic jau lido piecas reizes nedēļā starp Billundu un Rīgu ar 145 sēdvietu Airbus A220, tāpēc šajā maršrutā ir konkurences iespējas, kur Wizz Air ir paziņojis cenas no 109 kronām par vienu braucienu.

Tādējādi airBaltic iknedēļas ietilpība maršrutā ir 1450 sēdvietas, savukārt Wizz Air nāk ar 720 sēdvietām. Raugoties perspektīvā, airBaltic maršrutā visu 2019. gadu bija gandrīz 53 000 pasažieru, tāpēc ir paredzama pastiprināta konkurence.

Jauns frontālais uzbrukums airBaltic
Nepārtrauktā Ungārijas zemo lidojumu paplašināšanās no bāzes Rīgā ir ērkšķis airBaltic pusē, kurai šodien ir dominējošā pozīcija Starptautiskajā lidostā Rīga. Turklāt airBaltic papildus Billundai lido arī uz Bergenu, Hamburgu, Reikjavīku-Keflaviku, Stokholmu-Arlandu un Trondheimu, kas visi ir jauni Wizz Air galamērķi.

Kopš 2010. gada Wizz Air ir lidojis ar 3,8 miljoniem pasažieru maršrutos uz un no Rīgas, un ar otrās bāzes lidmašīnas atgriešanos būs 15 maršruti uz 10 valstīm.

Rezervē savas biļetes jau tagad Wizzair mājaslapā.

Dānijas “iesaldētā” atvaļinājuma nauda: kā tā darbojas un kādas ir problēmas ar izmaksāšanu?

0

Cilvēki, kuri ir nodarbināti Dānijā, var cerēt uz šā gada oktobri, kad varēs izmaksāt tā saucamo “iesaldēto svētku naudu”.

Maksājumi tika apstiprināti šā gada sākumā kā daļa no lielākas valdības ekonomikas stimulēšanas paketes, reaģējot uz Covid-19 krīzi.

“Brīvdienu nauda” jeb ‘feriepenge‘ ir ikmēneša iemaksa, kas no jūsu algas tiek iemaksāta speciālā fondā atkarībā no tā, cik nopelnāt.

Jūs varat atgūt naudu vienreiz gadā, ja jūs patiešām izmantojat atvaļinājumu no darba.

Ja esat nodarbināts Dānijā, jums tiks paziņots, kad naudu varēs izmaksāt (normālos apstākļos tas notiek maijā), un jūs tiksit novirzīts uz vietni borger.dk, no kuras jūs to pieprasīsit no valsts administratora Udbetaling Danmark.

Dānijas brīvdienu likuma (Ferieloven) jaunā versija pilnībā stājas spēkā 1. septembrī, ieviešot izmaiņas naudas nopelnīšanas un izlietošanas veidos, īpaši datumos, ap kuriem tiek noteikts nopelnīšanas periods.

Kalendārais gads vairs netiek piemērots brīvdienu nopelnīšanai – tā vietā algas ieguvēji uzkrāj atvaļinājumu laikā no 1. septembra līdz 31. augustam.

Rezultātā noteikta naudas summa no uzkrāšanās perioda, kas pārklājas, netiktu izmaksāta. Atjaunojot Atvaļinājumu likumu, bija paredzēts, ka šī nauda tiks “iesaldēta” un izmaksāta, kad aiziesit no Dānijas darba tirgus, piemēram, aizejot pensijā.

Tas tika mainīts 2020. gadā līdz ar Covid-19 ierobežojumiem, un tā radītā ekonomiskā ietekme mudināja parlamentu pieņemt noteikumus par “iesaldētās” svētku naudas izmaksu līdz oktobrim.

Bet šonedēļ paziņotie administratīvie jautājumi nozīmē, ka daudzi var saņemt nepareizas summas. Tas ir tāpēc, ka daudzi darba devēji vēl nav ziņojuši pareizās summas Udbetaling Danmark. Ja darba devēji neziņo par atvaļinājumu naudas nopelnīšanu termiņos, izmaksas tiek aprēķinātas, pamatojoties tikai uz ienākumiem, taču tas var radīt kļūdas.

Tas ir tāpēc, ka nodokļu reģistrā nav ņemti vērā citi aprēķinā iekļautie faktori – piemēram, svētku vai pensiju noguldījumi.

Piemēram, kad kāds ir brīvdienās, viņš nenopelna naudu par brīvdienām, bet nodokļu reģistrs to neredz. Rezultātā var izmaksāt pārāk daudz.

Bet pensiju iemaksas tiek atskaitītas no nodokļu sistēmas, kaut arī par tām var saņemt atvaļinājuma naudu. Tāpēc ir arī iespējams saņemt mazāk par pareizu “iesaldētās” svētku naudas summu.

Uzņēmumi paziņos pareizās brīvdienu naudas summas līdz 2020. gada beigām, ziņo Ritzau. Saskaņā ar Dānijas Darba devēju konfederācijas (Dansk Arbejdsgiverforening) teikto, ziņojot tagad, būs jāpārskata reģistrācijas sistēma.

Pasākumā, kas paredzēts, lai mazinātu iespējamos nepareizos maksājumus, parlaments tagad ir nolēmis ieturēt no uzkrātajām brīvdienu naudas pēdējās divas nedēļas no 2020. gada oktobra izmaksām, teikts Jyllands-Posten ziņojumā.

Lēmums par to, kad atbrīvot pēdējās divas nedēļas maksājumam, tiks pieņemts pēc sarunām šajā gadā vēlāk.

Algu saņēmējiem būs arī iespējams izvēlēties oktobrī nesaņemt iesaldēto svētku naudu un tā vietā atlikt maksājumus uz vēlāku laiku.

10. Maijā uzzināsim ko Dānijā iesāks ar Covid ierobežojumiem

0

Dānijas valdība vēl neizlems, kurus ierobežojumus atcelt nākamos līdz 10. maijam, svētdien intervijā Dānijas televīzijai sacīja valsts premjerministre Mette Frederiksena.

Ierobežojumi, kas jāatceļ tā dēvētajā otrās atvēršanas otrajā posmā, varētu ietvert tirdzniecības centrus, kafejnīcas un restorānus vai skolas vecākiem skolēniem.
 
Bet Frederiksena sacīja, ka valdība vēlas būt piesardzīga un pieņemt lēmumus, balstoties tikai uz situāciju tajā laikā, kad tas ir plānots.
“Mēs pieņemsim lēmumu tikai ļoti tuvu 10. maijam,” viņa pastāstīja 21 Søndag programmā Dānijas sabiedriskajā raidorganizācijā DR.
 
“Šī slimība ir mānīga, un pēc dažām dienām viss varētu izskatīties savādāk. Ir nepieciešams laiks, lai pārietu no inficēšanās līdz nopietnai saslimšanai.”

Intervijā Frederiksens paskaidroja, ka gadījumā, ja valdība pārāk ātri vai pārāk vēlu atceļ ierobežojumus, tā riskē nodarīt kaitējumu cilvēku veselībai vai ekonomikai.
 
“Ja jūs ejat pārāk ātri, kļūstat nepacietīgs un pārāk daudz atveraties, tad mēs riskējam, ka infekcija izplatīsies un mēs zaudēsim kontroli, ko pirmo reizi esam panākuši. Bet tieši pretēji, ja mēs esam pārāk piesardzīgi un lēni, tad ir arī citi riski. “
 
Dānijas parlamenta partijas pašlaik apspriež nākamo posmu valsts atvēršanā, pamatojoties uz informāciju, ko sniegusi valsts infekcijas slimību aģentūra SSI.

Frederiksena sacīja, ka pirmais apsvērums būs veselība, pēc tam, kam būtu vislielākā ekonomiskā ietekme, pēc tam – kā pasākumi ietekmē sociālo dzīvi Dānijā.

Norvēģijas zemo cenu lidsabiedrības «Norwegian» filiāles paziņo par bankrotu

0

Viena no lielākajām zemo cenu aviokompānijām Eiropā “Norwegian” (“Norwegian Air Shuttle”) paziņojusi, ka lidsabiedrības Dānijas un Zviedrijas filiāles ir pieteikušas bankrotu.

2020. gada 20. aprīlī lidsabiedrība izplatījusi informāciju, ka Zviedrijas un Dānijas valdības piedāvātās finanšu atbalsta paketes nav bijušas pietiekami dāsnas, lai saglabātu šos abās valstīs esošos meitas uzņēmumus, jo koronavīrusa krīze turpina postoši ietekmēt aviosabiedrības.

Saskaņā ar oficiālo ziņojumu Oslo Fondu biržai visi Norvēģijas meitasuzņēmumi Pilot Services Sweden AB, Norvēģijas Pilot Services Denmark ApS, Norwegian Cabin Services Denmark ApS un Norwegian Air Resources Denmark LH ApS visi iesniedz bankrotu. Lēmums tika pieņemts pirmdien, un formālo procesu tagad pārvalda attiecīgo valstu bankrota tiesas.

Papildus tam ir pārtraukti arī daudzi līgumi ar personāla aģentūru OSM Aviation.

Koronavīrusa ietekme uz aviosabiedrībām ir bezprecedenta. Mēs esam darījuši visu iespējamo, lai nepieņemtu šo pēdējo grūto lēmumu, un mēs esam lūguši valdības atbalstu gan Zviedrijā, gan Dānijā ”, sacīja Norvēģijas izpilddirektors Jacob Schram.

Ietekmēts tiks gandrīz 5000 darbinieku starp visām šīm kompānijām.

Kopumā tiks ietekmēti 1 571 pilotu un 3 134 salona apkalpes locekļi, kas atrodas Zviedrijā, Dānijā, Somijā, Spānijā, Lielbritānijā un ASV. Tomēr tas neietekmē pilotus un salona apkalpi, kas atrodas Norvēģijā, Francijā un Itālijā.

Iemesls, kāpēc lēmums neietekmē Norvēģijas darbiniekus, šķiet, ir Norvēģijas valdības dāsnā labklājības programma. Norvēģu firmas, kas nonākušas finansiālās grūtībās, var uz laiku atlaist darbiniekus, ļaujot valstij maksāt viņiem pilnu algu. “Zviedrijā vai Dānijā nav līdzvērtīga iespēju,“.

Norvēģi izmantoja “force majeure” noteikumu priekšrocības līgumā, kas viņiem ir noslēgts ar OSM Aviation, lai izbeigtu daudzos apkalpes līgumus, kas ietekmēs darbiniekus Zviedrijā, Somijā, Spānijā, Apvienotajā Karalistē un ASV Norvēģijas ziņu nodaļā E24 iepriekš ziņoja, ka Lielbritānijas darbinieki ir informēti ka ne OSM, ne norvēģi nevarēja samaksāt algas par aprīli.

Koronvīrusa krīzes izraisītā pieprasījuma un ceļojuma ierobežojumu dēļ norvēģi ir samazinājuši gandrīz visus savus maršrutus. Daži izņēmumi ir maršruti no Norvēģijas lidostām sakarā ar sadarbības līgumu, kas viņiem ir noslēgts ar SAS un Norvēģijas valdību, lai saglabātu minimālo gaisa pārvadājumu piedāvājumu. Kamēr daudzas valstis sāk atvieglot koronavīrusa pasākumus, vairums starptautisko ceļojumu ierobežojumu joprojām ir spēkā. J. Schram, kurš iepriekš bija paziņojis par darbinieku atlaišanu līdz 90% darbinieku, sacīja, ka “nav laika gaidīt” bankrotu…

Mūsu piloti un salona apkalpe ir mūsu biznesa pamats, un viņi daudzus gadus ir paveikuši fantastisku darbu. Sirds plosošs ir fakts, ka mūsu Zviedrijas un Dānijas pilotu un salona apkalpes meitasuzņēmumi tagad ir spiesti pieteikt bankrotu, un es ļoti nožēloju par sekām, ko tas atstās mūsu kolēģiem. Mēs strādājam visu diennakti, lai izietu no šīs krīzes un atgrieztos kā spēcīgāks norvēģis ar mērķi pēc iespējas vairāk kolēģu atgriezt gaisā, ”sacīja J. Schram.

Norvēģijas vadības komanda mēģina pārliecināt investorus un kreditorus pieņemt visaptverošu pārstrukturēšanas paketi, mēģinot glābt uzņēmumu. Ja investori akceptēs plānus, viņu līdzdalība tiks ievērojami samazināta.

Frizieri un citas profesijas gatavojas darbam šo pirmdien

0

Dānijas valdība ir paziņojusi par vadlīnijām profesijām. Piemēram, frizieriem, fizioterapeitiem, zobārstiem un kosmetologiem, kuri gatavojas atsākt uzņēmējdarbību pirmdien.

Preses sanāksmē svētdienas pēcpusdienā ministrs Saimons Kollerups paziņoja par pamatnostādņu kopumu, kā uzņēmumi var atbildīgi atjaunot darbību, kuras ir izlemtas kopā ar biznesa organizācijām un veselības aizsardzības iestādēm.

“Pats par sevi saprotams, ka nevar izvairīties no saskares ar masieri vai frizieri. Bet jaunajām vadlīnijām ir jāsamazina mūsu infekcija, ” sacīja Kollerups.

Pagājušajā nedēļā Dānijas valdība noslēdza partiju vienošanos, lai no nākamās nedēļas atkārtoti atvērtu noteiktas profesijas.

Tajos ietilpst zobārsti, frizieri, autoskolas, masieri, kosmetologi, tetovēšanas speciālisti, fizioterapeiti. Publiskās institūcijas, kuras atvērs, ir tiesas, ģimenes tiesas, cietumi (tiem, kas tiks notiesāti), pētniecības laboratorijas.

Zemāk ir sniegtas dažas šodien izklāstītās pamatnostādnes. Pilnīgu informāciju var atrast, noklikšķinot uz šīs saites uz Uzņēmējdarbības ministrijas (Erhvervsministeriet) dokumentu.

Kontakts klātienē

  • Kontaktam klātienē jābūt pēc iespējas īsākam un no attāluma.
  • Situācijās, kad nevar izvairīties no ilgstoša cieša kontakta, starp personālu un klientu ir jābūt fiziskai barjerai. Tas varētu būt maska vai vizieris, vai ekrāns nagu salonā, kur klients var izbāzt rokas.

Higiēna

  • Darbiniekiem, pirms citiem vispārējiem roku mazgāšanas laikiem, pirms un pēc katra klienta ir rūpīgi jānomazgā rokas.
  • Darbiniekiem, ja iespējams, jāizmanto savi instrumenti / aprīkojums.
  • Rūpīga aprīkojuma tīrīšana pēc katras lietošanas un plāns vispārējai iekārtu tīrīšanai un dezinfekcijai.
  • Rūpīga virsmu, piemēram, rokturu, margu, gaismas slēdžu, galdiņu, datoru tīrīšana, kurus skar daudzi.
  • Veļas mazgātava, piemēram, dvieļi, jāmazgā 80 grādos.

Telpas

  • Starp klientu atrašanās vietām jābūt vismaz divu metru attālumam.
  • Jebkuras uzgaidāmās telpas ir jāslēdz vai jānovieto tā, lai būtu iespējams saglabāt vismaz divu metru attālumu.
  • No telpām jāizņem žurnāli, rotaļlietas utt.
  • Klientiem un darbiniekiem jābūt pieejamiem ūdenim un ziepēm vai roku tīrīšanas līdzekļiem.
  • Telpās vai to tuvumā jābūt pieejamām informācijas lapām par koronavīrusa simptomiem un labu higiēnu.
  • Lai novērstu pārāk daudz darbinieku vienlaicīgu darbu un samazinātu klientu skaitu, ir jāizmanto pakāpeniska vai pagarināta atvēršanas un tikšanās reize.
  • Praktiskām braukšanas stundām katrā automašīnā nedrīkst būt vairāk par vienu studentu un vienu braukšanas skolotāju.

Šie noteikumi un informācija var tikt papildināta vai mainīga. Sargāsim sevi un citus.

Iepriekš jau ziņojām, ka Dānija slēdza savas robežas 14. Martā.