Vienojas būvēt gāzes vadu zem jūras starp Dāniju un Poliju

0

Nozīmīgs solis uz priekšu ir liels projekts dabasgāzes transportēšanai no Ziemeļjūras uz Dāniju un Poliju.

Pirmdien itāļu firma Saipem parakstīja darījumu 280 miljonu eiro vērtībā par gāzesvada izbūvi zem Baltijas jūras, lai savienotu abas valstis.

Polija lielāko daļu savas dabasgāzes importē no Krievijas, un jaunais cauruļvada mērķis ir mazināt Varšavas atkarību no Maskavas.

ES ir piešķīrusi finansējumu 215 miljonu eiro apmērā Baltijas cauruļu projektam, kas ļaus arī Polijai piegādāt gāzi Dānijas tirgū.

Polijas prezidents Andžejs Duda ir paziņojis, ka cauruļvadu plānots uzsākt 2022. gada 1. oktobrī.

“Šī patiešām ir ļoti laba ziņa Polijai un ne tikai tuvākajā nākotnē, bet es tam dziļi ticu gadu desmitiem ilgi,” pirmdien preses konferencē sacīja Duda.

“Ja mēs runājam par pilnīgu gāzes piegādes diversifikāciju Polijai, ja mēs runājam par pilnīgu Polijas neatkarību kā saņēmēju no Krievijas, tas ir pagrieziena punkts ceļā uz šo neatkarību,” viņš piebilda.

No Norvēģijas uz Poliju, caur Dāniju
Baltijas cauruļu projekts tiks veidots, lai sasaistītu gāzes laukus Norvēģijas šelfā Ziemeļjūrā ar Niechorze-Pogorzelica Polijas ziemeļu piekrastē.

Pēc Saipema teiktā, kopējais posms zem Baltijas jūras starp Poliju un Dāniju ir aptuveni 275 kilometri.

Baltic Pipe Project saka, ka cauruļvada būvniecība palīdzēs samazināt oglekļa dioksīda izmešus un uzlabot gaisa kvalitāti Polijā.

Paredzams, ka Saipem darbu Polijā un Dānijā sāks šā gada otrajā pusē. Jūras cauruļu ieguldīšana vēlāk tiek plānota 2021. gada vasarā.

Jaunais nolīgums tika paziņots, neskatoties uz naftas un gāzes cenu krahēšanu pēdējās nedēļās koronavīrusa pandēmijas laikā.

Ko tas nozīmē Krievijai un Nord Stream?
Baltic Pipe konstruktori saka, ka projekts ir “pilnīgi atšķirīgs” no Nord Stream 2, vēl viena dabasgāzes cauruļvada, kas savieno Krieviju un Vāciju pāri Baltijas jūrai.

Bet Varšavas paziņojums, šķiet, norāda uz Polijas nodomiem kļūt par reģionālo gāzes centru Eiropai.

Jaunā cauruļvada jauda būs 10 miljardi kubikmetru gadā, kas, kā ziņots, pārsniedz Polijas iekšzemes vajadzības.

Polija joprojām importē lielāko daļu dabasgāzes no Krievijas, bet ir veikusi pasākumus šīs atkarības samazināšanai, lai izvairītos no to ilgtermiņa darījuma pagarināšanas ar Krievijas uzņēmumu Gazprom, kura termiņš ir paredzēts 2022. gadā.

Duda sacīja, ka Polijas, Dānijas un Norvēģijas projekts, kura kopējās izmaksas ir 1,6 miljardi eiro, piegādās gāzi arī citām Centrālās un Austrumeiropas valstīm, piemēram, Ukrainai, atvieglojot tās atkarību no Krievijas gāzes.

Turklāt Baltijas cauruļvads varētu kalpot par galveno ziemeļu-dienvidu koridora savienojumu Eiropas Savienībā kā daļu no trīs jūru iniciatīvas.

Tikmēr pretrunīgi vērtēto Nord Stream 2 cauruļvadu projektēja Maskava, lai palielinātu gāzes piegādes Vācijai, kas ir Krievijas lielākais enerģijas klients.

Projekts bija pabeigts tikai dažas nedēļas pēc 2019. gada, pirms ASV sankcijas draudēja apturēt darbu pie pēdējā atlikušā posma Dānijas ūdeņos.

Pagājušajā nedēļā Krievijas kuģis noenkurojās Kaļiņingradā pēc tam, kad trīs mēnešus bija kuģojis no Klusā okeāna, lai palīdzētu pabeigt būvniecību.

Krievijas enerģētikas ministrija decembrī paziņoja, ka Gazprom cauruļvadu paredzēts sākt līdz 2020. gada beigām.

Facebook Komentāri

Orhusas skolas daļēji tiek atvērtas no jauna, samazinoties koronavīrusa ierobežojumiem

0

Daži Orhusas vidusskolas (ģimnāzijas) skolēni no otrdienas atkal var fiziski apmeklēt nodarbības.
Līdz ar vietējiem ierobežojumiem Silkeborgas pilsētā daļēji tika slēgtas vidusskolas, kuras apmeklē 16–19 gadus veci bērni, pirmdienā vēlu paziņojumā sacīja Veselības ministrija.

Pusei Orhusas vidusskolu audzēkņiem sākotnēji tiks atļauts atgriezties, atlikušajiem ierobežojumam paliekot spēkā līdz 4. septembrim.

Gan Orhusas, gan Silkeborgas pašvaldībās tika veikti pasākumi, kuru mērķis ir palēnināt jaunu Covid-19 infekciju lokalizētu pieaugumu.

Dānijas Pacientu drošības pārvalde pagājušajā nedēļā paziņoja par iespējamu Silkeborgas ierobežojumu atvieglošanu, ja turpināsies “pozitīva tendence” jaunu gadījumu skaita samazināšanai.

Tādējādi sejas maskas vairs nebūs vajadzīgas lielveikalos un pilsētas tirdzniecības centros, un restorānu slēgšanas laiki tiks pielāgoti pārējai valstij.

Daži Orhusas ierobežojumi paliks spēkā. Tas ietver kafejnīcu un restorānu pienākumu slēgt līdz pusnaktij, lai gan to var pārskatīt pirms pašreizējā 4. septembra derīguma termiņa beigām.
Puse pilsētas vidusskolas skolēnu tagad atgriezīsies klasē.

“Izglītības iestāžu vadība būs atbildīga par to, lai pirms fizisko izglītības iestāžu apmeklēšanas sākšanas būtu izstrādāts nodarbību plāns atbilstoši veselības aizsardzības iestāžu ieteikumiem,” teikts ministrijas paziņojumā.

Netika sniegta papildu informācija par to, kuri studenti sākotnēji atgrieztos nodarbībās.

Veselības ministrs Magnuss Heuniče sociālā medija ierakstā uzslavēja Orhusu, sakot, ka pilsēta ir “izdarījusi labi”, lai varētu atvieglot pasākumus.

Par pilsētas vidusskolām, Maršēborgas ģimnāziju, paziņoja, ka pirms skolas atvēršanas paziņojumam gaidīs līdz trešdienai.

“Es par to tikai priecājos. Es priecājos, ka viņi mūs uzklausīja. Bet tas ir tieši iemesls, kāpēc mēs vēlamies atbildīgi atsākt darbību ar attālināšanos ( video konferneces ) un tā tālāk, ”skolas direktore Kirstena Skova stāstīja Ritzau.

Facebook Komentāri

Somija atjauno ierobežojumus ceļojumiem starp Dāniju un Norvēģiju.

0

Somijas valdība trešdien apstiprināja, ka tā atkārtoti ieviesīs ceļošanas ierobežojumus uz vairākām valstīm, ieskaitot Ziemeļvalstis – Dāniju un Norvēģiju. Uz dažām valstīm, kuras iepriekš bija Somijas “zaļajā” sarakstā, tagad atkal tiks piemēroti ierobežojumi, sacīja Helsinki.

Iekšējo robežu kontrole un ceļošanas ierobežojumi attieksies uz satiksmi no Norvēģijas, Dānijas, Islandes, Vācijas, Grieķijas un Maltas,” Tā ziņo Somijas iekšlietu ministre Marija Ohisalo.

“Aizvien nopietnākā koronavīrusa krīze daudzviet Eiropā nozīmē, ka valdība daudzās valstīs tagad atjauno robežkontroli un karantīnas prasības. Tas notiek pēc sarunām Somijas koalīcijas valdībā, ”raksta zviedru valodā publicētais Helsinku laikraksts Hufvudstadsbladet.

Jaunie ierobežojumi ir kompromiss starp pastiprinātu piesardzību pret pandēmiju un vēlmi saglabāt robežas atvērtas, norāda laikraksts.

Pēc Somijas ārlietu ministrijas ziņām pašizolācija ir ieteicama visiem tiem, kas ierodas Somijā un nāk no valstīm, kuras pakļautas iekšējo vai ārējo robežu kontrolei. Valsts karantīnas vadlīnijas var atrast Somijas Nacionālā veselības un labklājības institūta vietnē.

Facebook Komentāri

Wizz Air atklās maršrutu no Billundas uz Rīgu

0

Jauns maršruts uz Billundu un vēl četriem ziemeļvalstu galamērķiem ir Wizz Air rezultāts, novietojot divus Airbus A320 lidmašīnās Rīgā.

Ungārijas zemo cenu aviosabiedrība Wizz Air piektdien paziņoja, ka no oktobra vidus tai atkal būs divas bāzes lidmašīnas Starptautiskajā lidostā Rīga.

Tādējādi uzņēmums ir mainījis lēmumu no februāra atsaukt vienu no lidmašīnām no bāzes Latvijas galvaspilsētā. Tajā laikā maršruti uz Bergenu, Reikjavīku-Keflaviku, Barselonu un Telavivu pazuda, bet pirmie divi galamērķi atgriežas, kad otrā bāzes lidmašīna atkal ieņems vietu Rīgas lidostā.

Turklāt ir vieta arī jauniem maršrutiem, kuru galamērķi ir Bilunda, Stokholma-Skavsta, Trondheima, Hamburga un Birmingema. Tādējādi nākotnē no Rīgas tiks apkalpoti seši ziemeļvalstu galamērķi, jo Wizz Air jau lido uz Sandefjord Torp netālu no Oslo.

Palielināta konkurence
Maršruts no Billundas uz Rīgu notiks divas reizes nedēļā, pirmdienās un piektdienās, kas būs ideāli piemērots ilgstošām nedēļas nogalēm Latvijas galvaspilsētā.

Ir lidojumi plkst 11.40 no Rīgas pēc vietējā laika un ar ierašanos plkst. 12.25 Billundā. Pēc tam lidmašīna tiek apgriezta 30 minūtēs un atgriežas plkst 12.55 virzienā uz Rīgu, kur tā nolaižas plkst. 15.35. Tieši pazīstamās 180 sēdvietu Airbus A320 lidmašīnas ved Dānijas ceļotājus turp un atpakaļ.

AirBaltic jau lido piecas reizes nedēļā starp Billundu un Rīgu ar 145 sēdvietu Airbus A220, tāpēc šajā maršrutā ir konkurences iespējas, kur Wizz Air ir paziņojis cenas no 109 kronām par vienu braucienu.

Tādējādi airBaltic iknedēļas ietilpība maršrutā ir 1450 sēdvietas, savukārt Wizz Air nāk ar 720 sēdvietām. Raugoties perspektīvā, airBaltic maršrutā visu 2019. gadu bija gandrīz 53 000 pasažieru, tāpēc ir paredzama pastiprināta konkurence.

Jauns frontālais uzbrukums airBaltic
Nepārtrauktā Ungārijas zemo lidojumu paplašināšanās no bāzes Rīgā ir ērkšķis airBaltic pusē, kurai šodien ir dominējošā pozīcija Starptautiskajā lidostā Rīga. Turklāt airBaltic papildus Billundai lido arī uz Bergenu, Hamburgu, Reikjavīku-Keflaviku, Stokholmu-Arlandu un Trondheimu, kas visi ir jauni Wizz Air galamērķi.

Kopš 2010. gada Wizz Air ir lidojis ar 3,8 miljoniem pasažieru maršrutos uz un no Rīgas, un ar otrās bāzes lidmašīnas atgriešanos būs 15 maršruti uz 10 valstīm.

Rezervē savas biļetes jau tagad Wizzair mājaslapā.

Facebook Komentāri

Dānijas “iesaldētā” atvaļinājuma nauda: kā tā darbojas un kādas ir problēmas ar izmaksāšanu?

0

Cilvēki, kuri ir nodarbināti Dānijā, var cerēt uz šā gada oktobri, kad varēs izmaksāt tā saucamo “iesaldēto svētku naudu”.

Maksājumi tika apstiprināti šā gada sākumā kā daļa no lielākas valdības ekonomikas stimulēšanas paketes, reaģējot uz Covid-19 krīzi.

“Brīvdienu nauda” jeb ‘feriepenge‘ ir ikmēneša iemaksa, kas no jūsu algas tiek iemaksāta speciālā fondā atkarībā no tā, cik nopelnāt.

Jūs varat atgūt naudu vienreiz gadā, ja jūs patiešām izmantojat atvaļinājumu no darba.

Ja esat nodarbināts Dānijā, jums tiks paziņots, kad naudu varēs izmaksāt (normālos apstākļos tas notiek maijā), un jūs tiksit novirzīts uz vietni borger.dk, no kuras jūs to pieprasīsit no valsts administratora Udbetaling Danmark.

Dānijas brīvdienu likuma (Ferieloven) jaunā versija pilnībā stājas spēkā 1. septembrī, ieviešot izmaiņas naudas nopelnīšanas un izlietošanas veidos, īpaši datumos, ap kuriem tiek noteikts nopelnīšanas periods.

Kalendārais gads vairs netiek piemērots brīvdienu nopelnīšanai – tā vietā algas ieguvēji uzkrāj atvaļinājumu laikā no 1. septembra līdz 31. augustam.

Rezultātā noteikta naudas summa no uzkrāšanās perioda, kas pārklājas, netiktu izmaksāta. Atjaunojot Atvaļinājumu likumu, bija paredzēts, ka šī nauda tiks “iesaldēta” un izmaksāta, kad aiziesit no Dānijas darba tirgus, piemēram, aizejot pensijā.

Tas tika mainīts 2020. gadā līdz ar Covid-19 ierobežojumiem, un tā radītā ekonomiskā ietekme mudināja parlamentu pieņemt noteikumus par “iesaldētās” svētku naudas izmaksu līdz oktobrim.

Bet šonedēļ paziņotie administratīvie jautājumi nozīmē, ka daudzi var saņemt nepareizas summas. Tas ir tāpēc, ka daudzi darba devēji vēl nav ziņojuši pareizās summas Udbetaling Danmark. Ja darba devēji neziņo par atvaļinājumu naudas nopelnīšanu termiņos, izmaksas tiek aprēķinātas, pamatojoties tikai uz ienākumiem, taču tas var radīt kļūdas.

Tas ir tāpēc, ka nodokļu reģistrā nav ņemti vērā citi aprēķinā iekļautie faktori – piemēram, svētku vai pensiju noguldījumi.

Piemēram, kad kāds ir brīvdienās, viņš nenopelna naudu par brīvdienām, bet nodokļu reģistrs to neredz. Rezultātā var izmaksāt pārāk daudz.

Bet pensiju iemaksas tiek atskaitītas no nodokļu sistēmas, kaut arī par tām var saņemt atvaļinājuma naudu. Tāpēc ir arī iespējams saņemt mazāk par pareizu “iesaldētās” svētku naudas summu.

Uzņēmumi paziņos pareizās brīvdienu naudas summas līdz 2020. gada beigām, ziņo Ritzau. Saskaņā ar Dānijas Darba devēju konfederācijas (Dansk Arbejdsgiverforening) teikto, ziņojot tagad, būs jāpārskata reģistrācijas sistēma.

Pasākumā, kas paredzēts, lai mazinātu iespējamos nepareizos maksājumus, parlaments tagad ir nolēmis ieturēt no uzkrātajām brīvdienu naudas pēdējās divas nedēļas no 2020. gada oktobra izmaksām, teikts Jyllands-Posten ziņojumā.

Lēmums par to, kad atbrīvot pēdējās divas nedēļas maksājumam, tiks pieņemts pēc sarunām šajā gadā vēlāk.

Algu saņēmējiem būs arī iespējams izvēlēties oktobrī nesaņemt iesaldēto svētku naudu un tā vietā atlikt maksājumus uz vēlāku laiku.

Facebook Komentāri